Δευτέρα 16 Απριλίου 2007

Θέματα προσωπικά

Κοιτώ το πρόσωπό μου στον καθρέπτη. Εικόνα της ψυχής μου προς τα έξω, ή σάρκα πάνω σε οστά; Στα δεξιά ένα σπυράκι, κέντρο ψηλά μία άσπρη τρίχα, κάτω απ το μάτι μία ρυτίδα και τα έργα επί προσώπου συνεχίζονται… Ο χρόνος χτίζει πάνω μου τα σημάδια της ζωής. Φοβερός οικουμενικός τεχνίτης. Ο αθάνατος δημοκράτης της ζωής. Καμία διάκριση, ισότητα στην φθορά. Εγγυημένο αποτέλεσμα.

Κοιτώ το πρόσωπό μου στον καθρέπτη κι ένας γιατρός με άσπρη ρόμπα περιθάλπει πρόσωπα τραγικά. Θέλουν, λένε, μία δεύτερη ζωή. Και δωροδοκούν τον χρόνο όσο-όσο. Κρίνοντας από το αποτέλεσμα, τα λεφτά δεν είναι ποτέ αρκετά. Κάποιες αντιδράσεις χημικές δεν αντιστρέφονται, οξύ και βάση, άλας και νερό, μα όχι το αντίθετο. Μόνο μπαλώματα σε γερασμένα δέρματα.

Κοιτώ το πρόσωπό μου στον καθρέπτη κι αρχίζω να ζηλεύω. Ζηλεύω εμένα χτες, εμένα προχτές, εμένα την στιγμή που αντίκρισα αυτόν τον κόσμο. Κι είναι τόσο το μίσος που ο καθρέπτης σπάει και η μορφή μου χάνεται μες στα κομμάτια του. Δεν κοιτώ πουθενά πλέον, μία αλάνα απλώνεται μπροστά μου κι αφού διαλέξω μία πορεία (ποιος θα μπορούσε να πάει παντού εξ άλλου;) σηκώνω τοίχους. Στον διάδρομο που χτίζω είναι άνοιξη. Το πρωί μυρίζουν λεμονιές, το βράδυ νυχτολούλουδα κι αν με πιάνει αλλεργία καμιά φορά το χαίρομαι, γιατί όταν φταρνίζομαι σπάω καθρέπτες και τραντάζομαι τόσο, όσο χρειάζεται για να νοιώσω πως είμαι ακόμα ζωντανός.

1 σχόλιο:

π. είπε...

Ανάσα.. Άλλη μία.. Πάει έφυγε και αυτή. Γνωστό το παιχνίδι σε όλους, αλλά όχι εξίσου κατανοητό και αποδεκτό. Κλείσε τα μάτια, πάρε το αγαπημένο σου ναρκωτικό και τρέχα μαλάκα, ζήσε την ζωή σου προσμένοντας τον Παράδεισο και αναπολώντας το νεκρό σου παρελθόν που καμία σημασία δεν έχει πέρα από την δύναμη των αναμνήσεων που σε έφεραν στο τώρα και που καθορίσουν το μετά. Πότε θα καταλάβεις ότι το μόνο που έχεις είναι αυτή η ανάσα και πρέπει να την κρατήσεις, να την απολαύσεις, να την χαρείς σε όλο της το μήκος, όπως ο δύτης που εξερευνεί στη σιωπή την άμμο και τα χρώματα του βυθού παίζοντας με τις ακτίνες του ήλιου. Αυτός δεν βιάζεται να βγει στην επιφάνεια γιατί ξέρει ότι η ουσία δεν είναι εκεί, δεν είναι στην επόμενη ανάσα που τον περιμένει, αλλά σε αυτόν τον πανέμορφο αστερία που παρά λίγο να μην δει. Ανάσα...